me and my family parenting cytatowo handmade kuchenne testy podróże

12 stycznia 2013

Feminizm kończy się, gdy trzeba wnieść szafę na 8 piętro.

Panowie sobie często żartują, że feminizm kończy się, gdy trzeba wnieść szafę na 8 piętro. Feministką nie jestem, ale też nie pamiętam kiedy jakiś mężczyzna zająłby się typowo męskim problemem domowym. A mężczyzn w moim domu nie brakuje.

-Kto naprawił dzwonek do drzwi? ja.
-Kto SAM wyniósł lodówkę z kuchni, przez korytarz, na klatkę? ja.
-Kto szarpał się z okapem, by jako tako wyglądał i nie spadł komuś kiedyś na głowę? ja.
-Kto piłuje listewki, by wymienić połamane na całe dziecku do łóżeczka? ja.

To nie jest tak, że mężczyźni w moim domu nie potrafią, bo mają dwie lewe ręce. Nie, nie... Tu chodzi o to, że wszystko odkładane jest na później, a później z głowy wylatuje. Bo zmęczony jestem, bo dopiero usiadłem, bo nie da się tego zrobić. Wszystko się da chcieć to móc! A my? A my kobiety zabieramy się za to same, bo nie chcemy czekać pół roku zanim mężczyźni naprawią co zepsute. Chyba zbyt często zaczęłyśmy okazywać mężczyznom swoją niezależność. Że jesteśmy w stanie zrobić coś same, że potrafimy. I każda z Was wie, że nie mówię tylko o sobie.
Kobiety bardzo zmieniły się na przestrzeni wieków. Teraz kobieta ma być świetną matką, super kucharką, sprzątaczką, praczką, rewelacyjną kochanką, a w ramach rozrywki powinna naprawiać sprzęty domowe! No tak, same jesteśmy sobie winne. Bierne zawodowo siedzą w domu i nic nie robią...
A czas, sam przez place ucieka...




PS. Panie Slavaroku, leć Pan napraw córce parasolkę...

2 komentarze:

  1. coś w tym jest :) ale ja poprostu informuję Pana Męża o zaistniałym problemie - ja poczekam. a jak uż nie mogę czekac to proszę o pomoc mojego ojczyma - to zawsze dziala na Pana Męża - jak płachta na byka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja oczywiście również informuję najpierw. Tylko ja jestem bardzo niecierpliwa, pewnie przez to, że mnie tak rodzice wychowali. Że jak coś miałam zrobić, chociażby wyrzucić śmieci, to od razu-nie było dyskusji. ;)

      Usuń

Za każdy komentarz dziękuję!