me and my family parenting cytatowo handmade kuchenne testy podróże

02 stycznia 2013

Blok czekoladowy

Na Święta mój teść zażyczył sobie ciasto z przyniesionego przepisu od znajomego/znajomej. Niestety nie potrafił mi wyjaśnić co to za przepis, na co, a ja dopiero po wykonaniu wpadłam na to, że to blok czekoladowy. Sama nigdy się z takim wyrobem wcześniej nie spotkałam Ciasto kosztowało mnie sporo nerwów, ale to inna bajka. Dla mnie jest za słodkie, ale jak ktoś nie słodzi kawy/herbaty, a lubi sobie zjeść coś słodkiego do tego to polecam. Dołączam zdjęcia z przygotowań, efektu końcowego nie byłam w stanie uchwycić już na zdjęciu, bo blok został zjedzony (stąd między innymi te nerwy).

Składniki:
1 kostka margaryny, ja użyłam Kasi
0,5 szklanki wody przegotowanej
1 szklanka cukru
2 kuchenne czubate łyżki kakao
1 całe mleko w proszku
2 paczki herbatników, tych pakowanych po 10 sztuk

Sposób przygotowania:
Margarynę, wodę, cukier i kakao rozpuścić i wymieszać w garnku na małym ogniu. Poczekać aż trochę ostygnie. W między czasie blachę do pieczenia wyłożyć herbatnikami. Ostudzoną miksturkę połączyć z mlekiem w proszku, na końcu dodać rozkruszoną resztę herbatników. Wylać na blachę z herbatnikami ciepłą jeszcze masę czekoladową, poczekać aż ostygnie całkiem i włożyć do lodówki. Po godzince można już kosztować.

miksturka
ułożone na blasze herbatniki
mieszanie masy z mlekiem
przedostatni krok
 



Efekt końcowy wygląda mniej więcej tak:
Zdjęcie pochodzi ze strony: http://gotowaniecieszy.blox.pl/
Widzę, że Pani dodała do swojego przepisu jeszcze bakalie i inne dodatki. Przyjdzie czas że i jej przepis pewnie wypróbuję. :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Za każdy komentarz dziękuję!