me and my family parenting cytatowo handmade kuchenne testy podróże

13 kwietnia 2013

Francuskie rogaliki z pieczarkami


Za chwilkę wybieramy się do B. i M. na ploteczki połączone z opychaniem się. ;) Dobrze mieć znajomych, którzy dokarmiają i to zawsze niesamowitymi pysznościami! Czasem trzeba się odwdzięczyć, choćby małą przekąską. Mam nadzieję, że im zasmakuje, bo mi sam farsz już przypadł do gustu. ^^
Zainspirowałam się postem u Ostrej na Słodko - Francuskie rogaliki z grzybami.
Od siebie dodałam do farszu ser feta.

Składniki:
300 g pieczarek
1 opakowanie ciasta francuskiego (250-275 g)
1 pęczek szczypiorku
2 jajka
1 łyżka masła
75 g sera feta
sól, pieprz

Sposób przygotowania:
Jedno jajko gotujemy na twardo, drugie roztrzepujemy (do posmarowania). Ciasto francuskie rozwijamy i kroimy na trójkąty (wielkość zależy tylko od naszych upodobań). Pieczarki ścieramy na grubych oczkach. Podsmażamy 10 min na maśle z odrobiną soli, aż wyparuje cała woda i pieczarki będą suche. Ugotowane jajko wraz z serem feta rozgniatamy widelcem i mieszamy z usmażonymi pieczarkami. Dodajemy drobno posiekany szczypiorek. Doprawiamy solą i pieprzem, i dokładnie mieszamy. Farsz nakładamy na szerszą częśc trójkątów i zwijamy rogaliki. Wierzch smarujemy rozbełtanym jajkiem i pieczemy w piekarniku nagrzanym do 200 stopni przez ok. 15 minut.

Bon Appetit!

3 komentarze:

  1. Mniam ^^ u mnie też dzisiaj pieczarki, ale w sosie do klopsików i kaszy :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglądają wyśmienicie :) Sama skuszę się je przygotować :)

    OdpowiedzUsuń

Za każdy komentarz dziękuję!